Infolinia: PT 8:00 - 19:00
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 19:00
Wtorek 8:00 - 19:00
Środa 8:00 - 19:00
Czwartek 8:00 - 19:00
Piątek 8:00 - 19:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne

Najczęściej zadawane pytania

Sprawdź, czy interesująca Cię odpowiedź nie pojawiła się
już w naszej sekcji FAQ.

Akcyza na prąd i nowe ceny energii elektrycznej

  1. Obniżenie cen za energię elektryczną - komu przysługuje?

    Nowa ustawa z dnia 28.12.2018 r. obliguje sprzedawców energii elektrycznej do obniżenia w 2019 r. cen prądu, do takich które obowiązywały u danego sprzedawcy w dniu 30 czerwca 2018 roku. Zapisy ustawy dotyczą zarówno klientów z gospodarstw domowych jak i firm. Obniżenie cen dotyczy umów zawartych po 30.06.2018 r., pod warunkiem że:
    a) zawierają one cenę wyższą niż w poprzednio obowiązującej umowie, albo
    b) cenę wyższą niż w cenniku obowiązującym u sprzedawcy na dzień 30 czerwca 2018 r. (w przypadku umów zawieranych przez Klientów z danym sprzedawcą po raz pierwszy).
    Obniżenie nastąpi poprzez zmianę przez Sprzedawcę umowy w zakresie ceny za prąd na cenę nie wyższą niż wskazana w cenniku stosowanym w dniu 30 czerwca 2018 r.
    Natomiast jeżeli chodzi o opłaty dystrybucyjne, w myśl nowej ustawy w 2019 r. opłaty te mają być utrzymane na poziomie nie wyższym, niż obowiązujący w dniu 31.12.2018 r.

    Niniejsze wyjaśnienia mają charakter jedynie pomocniczy i nie stanowią wiążącej interpretacji przepisów obowiązującego prawa dokonanej przez Po Prostu Energia S.A.

  2. Nowe ceny za prąd w 2019 roku. Ile będziemy płacić za rachunki?

    Zgodnie z art.5 ust.1 ustawy z dnia 28.12.2018 r., od 1 stycznia 2019 r. ceny i stawki opłat za energię elektryczną zawarte w cennikach na 2019 r. nie mogą być wyższe niż te, które obowiązywały na dzień 30 czerwca 2018. Opłaty dystrybucyjne mają być utrzymane na poziomie nie wyższym, niż obowiązujący w dniu 31.12.2018 r.

    Niniejsze wyjaśnienia mają charakter jedynie pomocniczy i nie stanowią wiążącej interpretacji przepisów obowiązującego prawa dokonanej przez Po Prostu Energia S.A.

  3. Jakie zmiany dla klientów indywidualnych i firm przewidują nowe przepisy?

    - Pierwsza zmiana dotyczy opłat za dystrybucję w 2019 roku. Klientów indywidualnych ( gospodarstwa domowe) oraz firmy, obowiązywać będą opłaty dystrybucyjne nie wyższe niż te, które funkcjonowały w dniu 31.12.2018.

    - Druga zmiana dotyczy stawki opłaty przejściowej, która od dnia 1 stycznia 2019 r. dla Klientów indywidualnych, w zależności od wysokości poboru energii elektrycznej ulegnie zmniejszeniu:
    a) z 0,45 zł do 0,02 zł (dla odbiorców pobierających energię elektryczną poniżej 500 kWh);
    b) z 1,90 zł do 0,10 zł (dla odbiorców pobierających energię elektryczną od 500 do 1200 kWh);
    c) z 6,50 zł do 0,33 zł (dla odbiorców pobierających energię elektryczną pow. 1200 kWh).
    Natomiast dla firm, nowa stawka opłaty przejściowej ulegnie zmniejszeniu z:
    a) 1,65 zł do 0,08 zł (dla odbiorców przyłączonych do sieci niskiego napięcia)
    b) 4,10 zł do 0,19 zł (dla odbiorców przyłączonych do sieci średniego napięcia).

    - Trzecia zmiana dotyczy stawki akcyzy na energię elektryczną, która ulegnie zmniejszeniu z 20,00 zł do 5,00 zł za MWh.

    - Czwarta zmiana dotyczy ceny energii czynnej. Stawki za kWh w 2019 roku i opłaty handlowe, zawarte w aktualnych cennikach nie mogą być wyższe niż te, które obowiązywały w oficjalnym cenniku firmy w dniu 30.06.2018. Dla umów, które zostały zawarte po 30 czerwca 2018 r., Sprzedawca ma obowiązek zmiany ceny energii elektrycznej na cenę nie wyższą niż wskazana w cenniku stosowanym w dniu 30.06.2018 r. Zmiany te powinny nastąpić nie później niż do 1.04.2019, jednakże ze skutkiem dla rozliczeń od 1.1.2019 r.

    Niniejsze wyjaśnienia mają charakter jedynie pomocniczy i nie stanowią wiążącej interpretacji przepisów obowiązującego prawa dokonanej przez Po Prostu Energia S.A.

  4. Rekompensaty dla Klientów, którzy zawarli umowy po 30.06.2018 – komu i kiedy przysługują?

    - Po Prostu Energia (PPE) nie jest w stanie określić kiedy organy Państwa wydadzą właściwe przepisy wykonawcze – jest to kwestia zupełnie niezależna od spółki.
    - PPE chcąc w pełni zrealizować wymogi nowych przepisów, jeszcze w styczniu wystąpiła do Ministra Energii oraz Prezesa URE o wyjaśnienie w jaki sposób ustawa ma być wykonana, tj. w jakim zakresie mają być zrealizowane obniżki. Do chwili obecnej nie uzyskano jednak takich wyjaśnień.
    - PPE z równą niecierpliwością jak Klienci czeka na wyjaśnienie obecnej sytuacji prawnej w zakresie cen energii i oczywiście jak tylko to nastąpi, obniżki będą wdrażane w pełnej zgodzie z przepisami.

  5. Dlaczego oferta PPE zawiera inną cenę na 2019 r. i inną na 2020 r.? Czy jest to zgodne z ustawą z dnia 28 grudnia 2018 r. regulującą ceny energii?

    Cena energii elektrycznej na 2019 r. nie jest ceną rynkową. Ustawa z dnia 28 grudnia 2018 r. (tzw. ustawa prądowa) nie pozwala na stosowanie w 2019 r. cen wyższych niż ceny stosowane przez PPE w dniu 30.06.2018 r. (art. 5 ust. 1 ustawy). Ceny na 2019 r. zostały zatem ustawowo „zamrożone” na poziomie z końca I półrocza 2018 r. „Zamrożenie” nie obejmuje już jednak cen w 2020 r. Wspomniana ustawa nie reguluje bowiem poziomu cen energii po zakończeniu obecnego roku. W konsekwencji ceny na 2020 r. są ustalane przez sprzedawców swobodnie – w oparciu o działanie rynku konkurencyjnego. Jest to w pełnej zgodzie z obecnie obowiązującymi przepisami. Duża różnica w wysokości cen na 2019 i 2020 r. wynika zatem z faktu, że ceny na 2019 są regulowane (sztucznie utrzymane na poziomie dużo poniżej rynkowego), a ceny na 2020 r. już nie.

O prądzie

  1. Skąd bierze się prąd?

    Energia elektryczna jest wytwarzana w elektrowni z dostępnego paliwa, głównie węgla kamiennego i brunatnego. Z tego miejsca prąd jest przesyłany do Głównych Punktów Zasilających, po czym trafia do sieci dystrybucyjnej, domów i firm.

  2. Dlaczego Wasz prąd jest tańszy niż u mojego dostawcy?

    Po Prostu Energia kupuje prąd bezpośrednio na Towarowej Giełdzie Energii z ramienia spółki ALPIQ. Dlatego oferujemy konkurencyjne ceny energii. Lokalni dostawcy prądu nakładają często różne opłaty dodatkowe, które powodują wzrost rachunków.

  3. Czym różni się sprzedawca od dostawcy energii?

    Dostawca energii posiada własną sieć dystrybucyjną i dostarcza prąd do Twojego domu lub przedsiębiorstwa w konkretnym regionie. Sprzedawca prądu jest to firma, która nie musi posiadać własnej sieci, ale może pośredniczyć w tym procesie i sprzedawać prąd.

  4. Kiedy warto zmienić sprzedawcę energii elektrycznej?

    W każdej chwili możesz przeanalizować swój dotychczasowy rachunek za prąd i przekonać się, za co tak naprawdę płacisz. Najbardziej oczywistym momentem na zmianę sprzedawcy jest zakończenie dotychczasowej umowy, ale możesz zgłosić się do nas w każdej chwili. Istnieje duża szansa, że będziemy mogli rozwiązać Twoją aktualną umowę wcześniej.

  5. Jak dobrać odpowiednią taryfę?

    Obecnie Po Prostu Energia oferuje taryfy dla klientów indywidualnych i biznesowych. Skontaktuj się z nami, a nasz konsultant przygotuje dla Ciebie ofertę.

Zmiana sprzedawcy

  1. Jak mogę zmienić sprzedawcę prądu?

    Po prostu! Wypełnij formularz kontaktowy, a my oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin. Przedstawimy najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę i prześlemy umowę na Twoją skrzynkę mailową. Możesz ją podpisać on-line, bez wychodzenia z domu. Po przekazaniu pełnomocnictwa załatwiamy za Ciebie wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej. W 15 minut zaoszczędzisz kilkaset złotych rocznie, a w przypadku małego i średniego przedsiębiorstwa – nawet kilka tysięcy. Skontaktuj się z nami, aby poznać swoje realne oszczędności.

  2. Ile kosztuje przejście do Po Prostu Energia?

    Zmiana sprzedawcy na Po Prostu Energia nic nie kosztuje. Jeżeli Twoja umowa z obecnym dostawcą nie zawiera kar umownych, możesz ją wypowiedzieć bez konsekwencji. Jedynie zwróć uwagę, czy jest to umowa na czas określony czy nieokreślony. Zadzwoń do nas, a pomożemy Ci sprawdzić, jaką umowę posiadasz.

  3. Dlaczego prosicie o przesłanie faktury od obecnego sprzedawcy?

    Twoja aktualna faktura (czyli nie starsza niż 6 miesięcy) jest nam potrzebna, aby prawidłowo przygotować dla Ciebie kalkulację realnych oszczędności oraz umowę. Faktura za sprzedaż energii elektrycznej zawiera szereg indywidualnych informacji o każdym kliencie, które są niezbędne do dokonania procesu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej.

  4. Jak mam podpisać umowę, skoro wszystko odbywa się online?

    Autoryzacja Twojej umowy odbędzie się poprzez transakcję elektroniczną. Poprosimy Cię o przelanie na wskazany numer konta drobnej kwoty (1 zł), która niemal natychmiast zostanie zwrócona na Twoje konto. Dzięki tej transakcji nasz system potwierdzi Twoje dane i zgodę na zawarcie umowy z Po Prostu Energia.

  5. Ile trwa zmiana sprzedawcy energii elektrycznej?

    Zmiana sprzedawcy nie powinna trwać dłużej niż 30 dni od momentu zawarcia umowy z Po Prostu Energia. Proces ten może się jednak wydłużyć zależnie od okresu wypowiedzenia umowy z dotychczasowym sprzedawcą lub czasu trwania umowy, która nie umożliwia wcześniejszego wypowiedzenia.

  6. Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z wieloma formalnościami?

    Po podpisaniu umowy z Po Prostu Energia oraz przekazaniu nam pełnomocnictwa wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej załatwimy za Ciebie.

  7. Czy przechodząc do Po Prostu Energia muszę zmienić liczniki?

    Nie ma takiej potrzeby. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej nie wymaga zmiany liczników.

Oferta

  1. Czy wasza oferta jest dostępna dla firm?

    Oferta Po Prostu Energia jest dostępna dla gospodarstw domowych oraz małych i średnich firm z rocznym zużyciem energii poniżej 20 MWh. Dla Klientów z wyższym zużyciem oferujemy indywidualne wyceny. Obecnie posiadamy jedną z najkorzystniejszych ofert na rynku dla domu i małej firmy. Z nami możesz zaoszczędzić na prądzie nawet do kilkuset złotych rocznie.

  2. Jakie ceny oferujecie klientom indywidualnym?

    Aktualnie proponujemy dwie oferty na 12 miesięcy dla klientów indywidualnych
    Więcej informacji Oferta dla domu

  3. Jakie ceny oferujecie klientom biznesowym?

    Aktualnie proponujemy dwie oferty na 12 miesięcy dla klientów biznesowych.
    Więcej informacji Oferta dla firm

  4. Na jaki okres muszę podpisać umowę?

    Jeżeli jesteś Klientem indywidualnym umowę podpisujemy na 12 miesięcy i przez cały czas jej trwania nie zmieniamy ceny energii.
    Więcej informacji Oferta

  5. Ile wynosi opłata handlowa?

    Po Prostu Energia nie pobiera opłaty handlowej w swoich standardowych ofertach. Nie posiada też innych, ukrytych opłat.
    Więcej informacji Oferta

Zainteresowany?

Zmniejsz swój rachunek za prąd. Poznaj naszą ofertę i zmień sprzedawcę energii elektrycznej na Po Prostu Energia.

Zamów rozmowę