Telefon
Infolinia: WT 8:00 - 17:00
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 17:00
Wtorek 8:00 - 17:00
Środa 8:00 - 17:00
Czwartek 8:00 - 17:00
Piątek 8:00 - 17:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Kup teraz
Po Prostu Energia Kup teraz
Telefon
Infolinia: WT 8:00 - 17:00
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 17:00
Wtorek 8:00 - 17:00
Środa 8:00 - 17:00
Czwartek 8:00 - 17:00
Piątek 8:00 - 17:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Klient Strefa Klienta

Najczęściej zadawane pytania

Sprawdź, czy interesująca Cię odpowiedź nie pojawiła się
już w naszej sekcji FAQ.

Środki poprawy efektywności energetycznej

  1. Zgodnie z obowiązującą obecnie Ustawą o efektywności energetycznej z 20 maja 2016 r. środkiem poprawy efektywności energetycznej jest.

    1. realizacja i finansowanie przedsięwzięcia służącego poprawie efektywności energetycznej; 2. nabycie urządzenia, instalacji lub pojazdu, charakteryzujących się niskim zużyciem energii oraz niskimi kosztami eksploatacji; 3. wymiana eksploatowanego urządzenia, instalacji lub pojazdu na urządzenie, instalację lub pojazd, o których mowa w pkt 2, lub ich modernizacja; 4. realizacja przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2014 r. poz. 712 oraz z 2016 r. poz. 615); 5. wdrażanie systemu zarządzania środowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylającego rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681/WE i 2006/193/WE (Dz. Urz. UE L 342 z 22.12.2009, str. 1, z późn. zm.), potwierdzone uzyskaniem wpisu do rejestru EMAS, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS) (Dz. U. poz. 1060).

O prądzie

  1. Skąd bierze się prąd?

    Energia elektryczna jest wytwarzana w elektrowni z dostępnego paliwa, głównie węgla kamiennego i brunatnego. Z tego miejsca prąd jest przesyłany do Głównych Punktów Zasilających, po czym trafia do sieci dystrybucyjnej, domów i firm.

  2. Dlaczego Wasz prąd jest tańszy niż u mojego dostawcy?

    Po Prostu Energia kupuje prąd bezpośrednio na Towarowej Giełdzie Energii z ramienia spółki ALPIQ. Dlatego oferujemy konkurencyjne ceny energii. Lokalni dostawcy prądu nakładają często różne opłaty dodatkowe, które powodują wzrost rachunków.

  3. Czym różni się sprzedawca od dostawcy energii?

    Dostawca energii posiada własną sieć dystrybucyjną i dostarcza prąd do Twojego domu lub przedsiębiorstwa w konkretnym regionie. Sprzedawca prądu jest to firma, która nie musi posiadać własnej sieci, ale może pośredniczyć w tym procesie i sprzedawać prąd.

  4. Kiedy warto zmienić sprzedawcę energii elektrycznej?

    W każdej chwili możesz przeanalizować swój dotychczasowy rachunek za prąd i przekonać się, za co tak naprawdę płacisz. Najbardziej oczywistym momentem na zmianę sprzedawcy jest zakończenie dotychczasowej umowy, ale możesz zgłosić się do nas w każdej chwili. Istnieje duża szansa, że będziemy mogli rozwiązać Twoją aktualną umowę wcześniej i zaproponować lepszą ofertę.

  5. Jak dobrać odpowiednią taryfę?

    Obecnie Po Prostu Energia oferuje taryfy prądu C,B dla klientów  biznesowych. Skontaktuj się z nami, a nasz konsultant przygotuje dla Ciebie ofertę lub podpisz umowę samodzielne online: Kup Teraz

O gazie

  1. Czy obsługujemy rozliczanie tzw. akcyzy procentowej?

    Po Prostu Energia S.A nie obsługuje rozliczania tzw. akcyzy procentowej. Faktury wystawiane są wyłącznie z całkowitym zwolnieniem z akcyzy lub akcyzą płatną w 100%.

  2. Czy możliwe jest podawanie samodzielnych odczytów gazomierzy przez Klienta?

    Po Prostu Energia S.A nie przyjmuje odczytów gazomierza przekazywanych samodzielnie przez Klienta. Faktury wystawiane są wyłącznie w oparciu o dane opublikowane przez Operatora Systemu Dystrybucji (OSD).  

  3. Czym różni się sprzedawca gazu ziemnego od jego dystrybutora?

    Sprzedawca gazu ziemnego jest firmą zajmującą się obrotem paliwa gazowego, który kupuje gaz od wytwórców handlujących na rynku energii i sprzedaje ją Klientom. Dystrybutor natomiast (inna nazwa Operator Systemu Dystrybucyjnego – OSD) to firma, która odpowiada za wszelkie aspekty techniczne dystrybucji gazu zimnego: jakość paliwa gazowego, ciągłość dostaw, eksploatację sieci, konserwację, bieżące naprawy i remonty, czy wreszcie rozbudowę sieci gazowej.

  4. Czy zmiana sprzedawcy gazu wiąże się z jakimiś kosztami?

    Nie. Zmiana sprzedawcy jest całkowicie bezpłatna nie wiąże się z żadnymi kosztami.

  5. Kto po zmianie sprzedawcy odczytuje gazomierz?

    Gazomierz odczytuje Operator Systemu Dystrybucyjnego w zależności od ustalonej częstotliwości.

  6. Czy zmieniając sprzedawcę gazu muszę zmienić gazomierz?

    Zmiana sprzedawcy gazu ziemnego nie wiąże się z koniecznością wymiany gazomierza. Gazomierz jest własnością Operator Systemu Dystrybucyjnego.

  7. Gdzie mogę zgłosić ewentualną awarie gazu ziemnego?

    W przypadku awarii lub podejrzenia uszkodzenia sieci gazowej należy dzwonić pod numer 992. Numer ten jest numerem alarmowym i powinien być używany jedynie w sytuacjach nagłych i wyjątkowych. Wszystkie zgłoszenia interwencyjne są rejestrowane.

  8. Czy nadal będę dostawał jedną fakturę?

    Tak. Po zmianie sprzedawcy gazu na Po Prostu Energia obowiązuje umowa kompleksowa, czyli jedna faktura za dystrybucje i sprzedaż.

Zmiana sprzedawcy

  1. Jak mogę zmienić sprzedawcę prądu?

    Po prostu! Wypełnij formularz kontaktowy, a my oddzwonimy do Ciebie w ciągu 48 godzin. Przedstawimy najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę i prześlemy umowę na Twoją skrzynkę mailową. Możesz podpisać ją całkowicie on-line, bezpośrednio ze swojego laptopa, telefonu czy tabletu. Po przekazaniu pełnomocnictwa załatwiamy za Ciebie wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej.

  2. Ile kosztuje przejście do Po Prostu Energia?

    Zmiana sprzedawcy na Po Prostu Energia nic nie kosztuje. Jeżeli Twoja umowa z obecnym dostawcą nie zawiera kar umownych, możesz ją wypowiedzieć bez konsekwencji. Jedynie zwróć uwagę, czy jest to umowa na czas określony czy nieokreślony. Zadzwoń do nas, a pomożemy Ci sprawdzić, jaką umowę posiadasz.

  3. Dlaczego prosicie o przesłanie faktury od obecnego sprzedawcy?

    Twoja aktualna faktura (czyli nie starsza niż 6 miesięcy) jest nam potrzebna, aby prawidłowo przygotować dla Ciebie kalkulację realnych oszczędności oraz umowę. Faktura za sprzedaż energii elektrycznej zawiera szereg indywidualnych informacji o każdym kliencie, które są niezbędne do dokonania procesu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej.

  4. Jak mam podpisać umowę, skoro wszystko odbywa się online?

    Autoryzacja Twojej umowy odbędzie się poprzez transakcję elektroniczną. Poprosimy Cię o przelanie na wskazany numer konta drobnej kwoty (1 zł), która niemal natychmiast zostanie zwrócona na Twoje konto. Dzięki tej transakcji nasz system potwierdzi Twoje dane i zgodę na zawarcie umowy z Po Prostu Energia.

  5. Ile trwa zmiana sprzedawcy energii elektrycznej?

    Zmiana sprzedawcy nie powinna trwać dłużej niż 30 dni od momentu zawarcia umowy z Po Prostu Energia. Proces ten może się jednak wydłużyć w zależności od okresu wypowiedzenia umowy z dotychczasowym sprzedawcą lub czasu trwania umowy, która nie umożliwia wcześniejszego wypowiedzenia.

  6. Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z wieloma formalnościami?

    Po podpisaniu umowy z Po Prostu Energia oraz przekazaniu nam pełnomocnictwa wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej załatwimy za Ciebie.

  7. Czy przechodząc do Po Prostu Energia muszę zmienić liczniki?

    Nie ma takiej potrzeby. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej nie wymaga zmiany liczników.

Oferta

  1. Czy wasza oferta jest dostępna dla firm?

    Oferta Po Prostu Energia jest dostępna dla małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw. Dla klientów biznesowych ze zużyciem rocznym  poniżej 50 MWh proponujemy samodzielnie stworzenie i podpisanie umowy sprzedaży za pośrednictwem platformy Kup Teraz. Dla Klientów z wyższym zużyciem oferujemy indywidualne wyceny. Oferujemy także sprzedaż energii elektrycznej i paliwa gazowego dla sektora administracyjnego.

  2. Jakie ceny oferujecie klientom indywidualnym?

    Aktualnie proponujemy tylko ofertę na czas nieokreślony dla Klientów, którzy maja już podpisaną umowę sprzedaży z Po Prostu Energia S.A. i są zainteresowani kontynuacją współpracy.

  3. Jakie ceny oferujecie klientom biznesowym?

    Dla klientów biznesowych aktualnie proponujemy dwie oferty - Standard i EKO z możliwością podpisania umowy na 12 i 24 miesiące. Więcej informacji Oferta dla firm

  4. Na jaki okres muszę podpisać umowę?

    Umowa z Po Prostu Energia podpisywana jest w kilku wariantach czasowych. W przypadku ofert sprzedaży prądu proponujemy 12/24 miesięczne umowy, natomiast w przypadku paliwa gazowego mamy w ofercie 12 i 24 miesięczne umowy. Przez cały okres umowy zapewniona jest gwarancja ceny. Więcej informacji Oferta