Infolinia: ŚR 8:00 - 20:00
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 20:00
Wtorek 8:00 - 20:00
Środa 8:00 - 20:00
Czwartek 8:00 - 20:00
Piątek 8:00 - 20:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 20:00
Wtorek 8:00 - 20:00
Środa 8:00 - 20:00
Czwartek 8:00 - 20:00
Piątek 8:00 - 20:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne

Najczęściej zadawane pytania

Sprawdź, czy interesująca Cię odpowiedź nie pojawiła się
już w naszej sekcji FAQ.

O prądzie

  1. Skąd bierze się prąd?

    Energia elektryczna jest wytwarzana w elektrowni z dostępnego paliwa, głównie węgla kamiennego i brunatnego. Z tego miejsca prąd jest przesyłany do Głównych Punktów Zasilających, po czym trafia do sieci dystrybucyjnej, domów i firm.

  2. Dlaczego Wasz prąd jest tańszy niż u mojego dostawcy?

    Po Prostu Energia kupuje prąd bezpośrednio na Towarowej Giełdzie Energii z ramienia spółki ALPIQ. Dlatego oferujemy konkurencyjne ceny energii. Lokalni dostawcy prądu nakładają często różne opłaty dodatkowe, które powodują wzrost rachunków.

  3. Czym różni się sprzedawca od dostawcy energii?

    Dostawca energii posiada własną sieć dystrybucyjną i dostarcza prąd do Twojego domu lub przedsiębiorstwa w konkretnym regionie. Sprzedawca prądu jest to firma, która nie musi posiadać własnej sieci, ale może pośredniczyć w tym procesie i sprzedawać prąd.

  4. Kiedy warto zmienić sprzedawcę energii elektrycznej?

    W każdej chwili możesz przeanalizować swój dotychczasowy rachunek za prąd i przekonać się, za co tak naprawdę płacisz. Najbardziej oczywistym momentem na zmianę sprzedawcy jest zakończenie dotychczasowej umowy, ale możesz zgłosić się do nas w każdej chwili. Istnieje duża szansa, że będziemy mogli rozwiązać Twoją aktualną umowę wcześniej.

  5. Jak dobrać odpowiednią taryfę?

    Obecnie Po Prostu Energia oferuje taryfy dla klientów indywidualnych i biznesowych. Skontaktuj się z nami, a nasz konsultant przygotuje dla Ciebie ofertę.

Zmiana sprzedawcy

  1. Jak mogę zmienić sprzedawcę prądu?

    Po prostu! Wypełnij formularz kontaktowy, a my oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin. Przedstawimy najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę i prześlemy umowę na Twoją skrzynkę mailową. Możesz ją podpisać on-line, bez wychodzenia z domu. Po przekazaniu pełnomocnictwa załatwiamy za Ciebie wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej. W 15 minut zaoszczędzisz kilkaset złotych rocznie, a w przypadku małego i średniego przedsiębiorstwa – nawet kilka tysięcy. Skontaktuj się z nami, aby poznać swoje realne oszczędności.

  2. Ile kosztuje przejście do Po Prostu Energia?

    Zmiana sprzedawcy na Po Prostu Energia nic nie kosztuje. Jeżeli Twoja umowa z obecnym dostawcą nie zawiera kar umownych, możesz ją wypowiedzieć bez konsekwencji. Jedynie zwróć uwagę, czy jest to umowa na czas określony czy nieokreślony. Zadzwoń do nas, a pomożemy Ci sprawdzić, jaką umowę posiadasz.

  3. Dlaczego prosicie o przesłanie faktury od obecnego sprzedawcy?

    Twoja aktualna faktura (czyli nie starsza niż 6 miesięcy) jest nam potrzebna, aby prawidłowo przygotować dla Ciebie kalkulację realnych oszczędności oraz umowę. Faktura za sprzedaż energii elektrycznej zawiera szereg indywidualnych informacji o każdym kliencie, które są niezbędne do dokonania procesu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej.

  4. Jak mam podpisać umowę, skoro wszystko odbywa się online?

    Autoryzacja Twojej umowy odbędzie się poprzez transakcję elektroniczną. Poprosimy Cię o przelanie na wskazany numer konta drobnej kwoty (1 zł), która niemal natychmiast zostanie zwrócona na Twoje konto. Dzięki tej transakcji nasz system potwierdzi Twoje dane i zgodę na zawarcie umowy z Po Prostu Energia.

  5. Ile trwa zmiana sprzedawcy energii elektrycznej?

    Zmiana sprzedawcy nie powinna trwać dłużej niż 30 dni od momentu zawarcia umowy z Po Prostu Energia. Proces ten może się jednak wydłużyć zależnie od okresu wypowiedzenia umowy z dotychczasowym sprzedawcą lub czasu trwania umowy, która nie umożliwia wcześniejszego wypowiedzenia.

  6. Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z wieloma formalnościami?

    Po podpisaniu umowy z Po Prostu Energia oraz przekazaniu nam pełnomocnictwa wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej załatwimy za Ciebie.

  7. Czy przechodząc do Po Prostu Energia muszę zmienić liczniki?

    Nie ma takiej potrzeby. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej nie wymaga zmiany liczników.

Oferta

  1. Czy wasza oferta jest dostępna dla firm?

    Oferta Po Prostu Energia jest dostępna dla gospodarstw domowych oraz małych i średnich firm z rocznym zużyciem energii poniżej 100 MWh. Obecnie posiadamy jedną z najkorzystniejszych ofert na rynku dla domu i małej firmy. Z nami możesz zaoszczędzić na prądzie nawet do kilkuset złotych rocznie.

  2. Jakie ceny oferujecie klientom indywidualnym?

    Aktualnie proponujemy pięć ofert dla klientów indywidualnych. W zależności od zużycia i preferencji mamy oferty na 12 lub 24 miesiące.
    Więcej informacji Oferta dla domu

  3. Jakie ceny oferujecie klientom biznesowym?

    Aktualnie proponujemy pięć ofert dla klientów biznesowych. W zależności od zużycia i preferencji mamy oferty na 12 lub 24 miesiące. Posiadamy także ciekawą propozycję dla osób,które posiadają swoją firmę krócej niż 2 lata.
    Więcej informacji Oferta dla firm

  4. Na jaki okres muszę podpisać umowę?

    Jeżeli jesteś Klientem indywidualnym umowę podpisujemy na 12 lub 24 miesiące i przez cały czas jej trwania nie zmieniamy ceny energii.
    Więcej informacji Oferta

  5. Ile wynosi opłata handlowa?

    Po Prostu Energia nie pobiera opłaty handlowej w swoich standardowych ofertach. Nie posiada też innych, ukrytych opłat.
    Więcej informacji Oferta

Zainteresowany?

Zmniejsz swój rachunek za prąd. Poznaj naszą ofertę i zmień sprzedawcę energii elektrycznej na Po Prostu Energia.

Zamów rozmowę