Telefon
Infolinia: ND Nieczynne
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 17:00
Wtorek 8:00 - 17:00
Środa 8:00 - 17:00
Czwartek 8:00 - 17:00
Piątek 8:00 - 17:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Kup teraz
Po Prostu Energia Kup teraz
Telefon
Infolinia: ND Nieczynne
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 17:00
Wtorek 8:00 - 17:00
Środa 8:00 - 17:00
Czwartek 8:00 - 17:00
Piątek 8:00 - 17:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Klient Strefa Klienta

Najczęściej zadawane pytania

Sprawdź, czy interesująca Cię odpowiedź nie pojawiła się
już w naszej sekcji FAQ.

Środki poprawy efektywności energetycznej

  1. Zgodnie z obowiązującą obecnie Ustawą o efektywności energetycznej z 20 maja 2016 r. środkiem poprawy efektywności energetycznej jest:

    1. realizacja i finansowanie przedsięwzięcia służącego poprawie efektywności energetycznej;
    2. nabycie urządzenia, instalacji lub pojazdu, charakteryzujących się niskim zużyciem energii oraz niskimi kosztami eksploatacji;
    3. wymiana eksploatowanego urządzenia, instalacji lub pojazdu na urządzenie, instalację lub pojazd, o których mowa w pkt 2, lub ich modernizacja;
    4. realizacja przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2014 r. poz. 712 oraz z 2016 r. poz. 615);
    5. wdrażanie systemu zarządzania środowiskowego, o którym mowa w art. 2 pkt 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylającego rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681/WE i 2006/193/WE (Dz. Urz. UE L 342 z 22.12.2009, str. 1, z późn. zm.), potwierdzone uzyskaniem wpisu do rejestru EMAS, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS) (Dz. U. poz. 1060).

O prądzie

  1. Skąd bierze się prąd?

    Energia elektryczna jest wytwarzana w elektrowni z dostępnego paliwa, głównie węgla kamiennego i brunatnego. Z tego miejsca prąd jest przesyłany do Głównych Punktów Zasilających, po czym trafia do sieci dystrybucyjnej, domów i firm.

  2. Dlaczego Wasz prąd jest tańszy niż u mojego dostawcy?

    Po Prostu Energia kupuje prąd bezpośrednio na Towarowej Giełdzie Energii z ramienia spółki ALPIQ. Dlatego oferujemy konkurencyjne ceny energii. Lokalni dostawcy prądu nakładają często różne opłaty dodatkowe, które powodują wzrost rachunków.

  3. Czym różni się sprzedawca od dostawcy energii?

    Dostawca energii posiada własną sieć dystrybucyjną i dostarcza prąd do Twojego domu lub przedsiębiorstwa w konkretnym regionie. Sprzedawca prądu jest to firma, która nie musi posiadać własnej sieci, ale może pośredniczyć w tym procesie i sprzedawać prąd.

  4. Kiedy warto zmienić sprzedawcę energii elektrycznej?

    W każdej chwili możesz przeanalizować swój dotychczasowy rachunek za prąd i przekonać się, za co tak naprawdę płacisz. Najbardziej oczywistym momentem na zmianę sprzedawcy jest zakończenie dotychczasowej umowy, ale możesz zgłosić się do nas w każdej chwili. Istnieje duża szansa, że będziemy mogli rozwiązać Twoją aktualną umowę wcześniej i zaproponować lepszą ofertę.

  5. Jak dobrać odpowiednią taryfę?

    Obecnie Po Prostu Energia oferuje taryfy prądu G,C,B dla klientów indywidualnych i biznesowych (w tym taryfę prądu budowalnego). Skontaktuj się z nami, a nasz konsultant przygotuje dla Ciebie ofertę lub podpisz umowę samodzielne online:
    Kup Teraz

Zmiana sprzedawcy

  1. Jak mogę zmienić sprzedawcę prądu?

    Po prostu! Wypełnij formularz kontaktowy, a my oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin. Przedstawimy najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę i prześlemy umowę na Twoją skrzynkę mailową. Możesz podpisać ją całkowicie on-line, bez wychodzenia z domu: https://poprostuenergia.pl/kup-teraz/. Po przekazaniu pełnomocnictwa załatwiamy za Ciebie wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej. W 10 minut zaoszczędzisz kilkaset złotych rocznie, a w przypadku małego i średniego przedsiębiorstwa – nawet kilka tysięcy. Skontaktuj się z nami, aby poznać swoje realne oszczędności.

  2. Ile kosztuje przejście do Po Prostu Energia?

    Zmiana sprzedawcy na Po Prostu Energia nic nie kosztuje. Jeżeli Twoja umowa z obecnym dostawcą nie zawiera kar umownych, możesz ją wypowiedzieć bez konsekwencji. Jedynie zwróć uwagę, czy jest to umowa na czas określony czy nieokreślony. Zadzwoń do nas, a pomożemy Ci sprawdzić, jaką umowę posiadasz.

  3. Dlaczego prosicie o przesłanie faktury od obecnego sprzedawcy?

    Twoja aktualna faktura (czyli nie starsza niż 6 miesięcy) jest nam potrzebna, aby prawidłowo przygotować dla Ciebie kalkulację realnych oszczędności oraz umowę. Faktura za sprzedaż energii elektrycznej zawiera szereg indywidualnych informacji o każdym kliencie, które są niezbędne do dokonania procesu zmiany sprzedawcy energii elektrycznej.

  4. Jak mam podpisać umowę, skoro wszystko odbywa się online?

    Autoryzacja Twojej umowy odbędzie się poprzez transakcję elektroniczną. Poprosimy Cię o przelanie na wskazany numer konta drobnej kwoty (1 zł), która niemal natychmiast zostanie zwrócona na Twoje konto. Dzięki tej transakcji nasz system potwierdzi Twoje dane i zgodę na zawarcie umowy z Po Prostu Energia.

  5. Ile trwa zmiana sprzedawcy energii elektrycznej?

    Zmiana sprzedawcy nie powinna trwać dłużej niż 30 dni od momentu zawarcia umowy z Po Prostu Energia. Proces ten może się jednak wydłużyć w zależności od okresu wypowiedzenia umowy z dotychczasowym sprzedawcą lub czasu trwania umowy, która nie umożliwia wcześniejszego wypowiedzenia.

  6. Czy zmiana sprzedawcy wiąże się z wieloma formalnościami?

    Po podpisaniu umowy z Po Prostu Energia oraz przekazaniu nam pełnomocnictwa wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy energii elektrycznej załatwimy za Ciebie.

  7. Czy przechodząc do Po Prostu Energia muszę zmienić liczniki?

    Nie ma takiej potrzeby. Zmiana sprzedawcy energii elektrycznej nie wymaga zmiany liczników.

Oferta

  1. Czy wasza oferta jest dostępna dla firm?

    Oferta Po Prostu Energia jest dostępna dla małych i średnich firm oraz gospodarstw domowych z rocznym zużyciem energii poniżej 20 MWh. Dla Klientów z wyższym zużyciem oferujemy indywidualne wyceny. Z nami możesz zaoszczędzić na prądzie nawet do kilkuset złotych rocznie.

  2. Jakie ceny oferujecie klientom indywidualnym?

    Aktualnie proponujemy dwie oferty: Standard i EKO dla klientów indywidualnych z możliwością podpisania umowy na 12, 24 i 36 miesięcy. Więcej informacji Oferta dla domu

  3. Jakie ceny oferujecie klientom biznesowym?

    Dla klientów biznesowych aktualnie proponujemy dwie oferty - Standard i EKO z możliwością podpisania umowy na 12 i 24 i 36 miesięcy. Więcej informacji Oferta dla firm

  4. Na jaki okres muszę podpisać umowę?

    Umowa z Po Prostu Energia podpisywana jest na 12/24 lub 36 miesięcy. Przez cały okres umowy zapewniona jest gwarancja ceny.
    Więcej informacji Oferta

Zainteresowany?

Zmniejsz swój rachunek za prąd. Poznaj naszą ofertę i zmień sprzedawcę energii elektrycznej na Po Prostu Energia.

Wyślij