Infolinia: ŚR 8:00 - 20:00
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 20:00
Wtorek 8:00 - 20:00
Środa 8:00 - 20:00
Czwartek 8:00 - 20:00
Piątek 8:00 - 20:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
Godziny pracy infolinii
Poniedziałek 8:00 - 20:00
Wtorek 8:00 - 20:00
Środa 8:00 - 20:00
Czwartek 8:00 - 20:00
Piątek 8:00 - 20:00
Sobota Nieczynne
Niedziela Nieczynne
24 października 2018

Ekologiczna firma to wyzwanie czy przesada? Coraz...

Ekologicznie czyli jak? Wyzwania firmy a ochrona środowiska.

Ekologiczna firma to wyzwanie czy przesada? Coraz więcej przedsiębiorstw staje się eko aby być trendy i zwrócić uwagę klientów. Chwyt marketingowy, czy realny procesy jaki możemy zaobserwować na polskim rynku gospodarczym? Przyglądamy się eko biznesom.

 

Eko zwraca uwagę klienta

 

Wyłączanie światła po wyjściu z biura czy rezygnacja z drukowania maili, to nie jedyne ekologiczne nawyki jakie możemy zaobserwować wśród polskich przedsiębiorców. Ekologia w firmie to teraz coś więcej. Trend ten wyraźnie zauważany jest nie tylko w zagranicznych korporacjach, ale także w małych, lokalnych firmach, które walczą o względy konsumentów. Czy w całym tym wyścigu chodzi tylko o wizerunek?

Przyglądając się rynkowi gospodarczemu w Polsce można stwierdzić, że dziś eko to coś więcej niż wizerunek, to pewna ideologia firmy, którą chcemy przekazać naszym klientom. Dla przykładu jedna z popularnych sieci hipermarketów od kilku lat wprowadziła w swoich sklepach stanowisko lidera ds. oszczędności energii. Taki pracowni ma dbać nie tylko o prozaiczne gaszenie światła, ale także szukać nowych, ekologicznych rozwiązań dla firmy takich jak korzystanie np. z zielonej energii.

 

Bilans zielonych zysków i strat

 

Wszystko co ekologiczne jest droższe, czy to przedmioty użytkowe, czy usługi. Takie przekonanie panuje wśród wielu właścicieli firmy, co też często zniechęca przedsiębiorców do korzystania z takich rozwiązań. Duże koncerny nie liczą każdej złotówki tak bardzo jak lokalny przedsię

biorca, który prowadzi swoja firmę od kliku lat. Czy bycie eko wiąże się ze wzrostem kosztów? Nie. To mit, najczęściej wykorzystywany przez firmy, które tak naprawdę mają niewiele wspólnego z ekologią, a tylko chcą więcej zarobić na swoim pseudo eko produkcie.

Poza tym ekologicznie nie znaczy za pieniądze. Dobre nawyki, które przekażemy naszym pracownikom, także przyczynią się do tego, że będziemy z naszą firmą bliżej natury. Jest wiele usług ekologicznych dla firmy, gdzie zmiana nic nie kosztuje. Przykładem może być właśnie zmiana sprzedawcy energii elektrycznej, na takiego który oferuje nam tzw. zieloną energię.

Eko Oferta dla firmy, w której otrzymujemy do zakupionej energii elektrycznej certyfikat gwarancji pochodzenia OZE, pozwala na dodatkowe zyski dla przedsiębiorstwa.

Ekologiczna oszczędność czasu

 

Sama zmiana sprzedawcy nie generuje kosztów. Dodatkowo możemy wybierać takie firmy do współpracy, które nie oczekują i same nie preferują papierowych faktur, umów czy zamówień, dzięki nowym rozwiązaniom takim jak np. eSign, podpis elektroniczny XXI wieku. Aby zawrzeć umowę z nowym sprzedawcą energii elektrycznej, nie musisz już drukować sterty dokumentów. Wszystkie formalności załatwiasz online a podpis pod umową składasz za pomocą eSign. Ekologiczne rozwiązania są nie tylko przyjazne dla środowiska, ale często pozwalają na sporą oszczędność czasu. Dodatkowo możemy przyczynić się do ochrony drzew. Z danych KPMG wynika, że przeciętna firma rocznie zużywa 8000 kartek A4, co przekłada się na jedno, średniej wielkości drzewo. Rozwiązania, które przyczyniają się redukcji używania papieru w firmach, są jednym z najtańszych i najszybszych metod na wyrobienie eko zachowań.

Podziel się: Facebook share LinkedIn share Twiiter share
Kategorie: Oszczędności×
Wróc do listy

Zainteresowany?

Zmniejsz swój rachunek za prąd. Poznaj naszą ofertę i zmień sprzedawcę energii elektrycznej na Po Prostu Energia.

Zamów rozmowę